Bright Memory: Infinite

Samenvatting
Bright Memory: Infinite is een game van erg korte duur. De game kent zijn imperfecties, maar komt met een hoop interessante aspecten. Het heeft veel potentie, maar komt niet helemaal goed uit de verf. Zo lijkt de game eerder een lange demo. Aldus een matige game met voldoende variatie voor een eenmalig vermakelijke playthrough.
5

In 2019 kwam een korte demo genaamd Bright Memory op Steam in early access. Deze game is ontwikkeld door éénmansstudio FYQD Studio. Onlangs bracht deze een verder uitgebreide remake van de game onder de titel Bright Memory: Infinite uit. De trailer zag er veel belovend uit. Het gaf de indruk een game zoals DOOM en Shadow Warrior te zijn met een vleugje van de gigantische From Software-bosses. Of dit ook zo blijkt te zijn is nog maar de vraag. Lees dus snel verder om er achter te komen of Bright Memory: Infinite wat voor jouw is.

Bright Memory: Infinite

In Bright Memory: Infinite bevind jij je in The Land of Sky, wat bestaat uit meerdere stukken zwevend land. Vroeger leefden hier andere wezens dan de gewone mens. Zo leefden hier goden met hun krijgers en beesten. Jij speelt als Shelia en maakt deel uit van een organisatie genaamd SRO. Deze organisatie moet er alles aan doen om SAI, een militaire organisatie, te dwarsbomen. De SAI is namelijk op zoek naar een legende die men de kracht geeft om de doden te doen herrijzen. Aan jouw de taak om te zorgen dat deze kracht in goede handen terecht komt. Alleen zo kunnen de catastrofale gevolgen worden voorkomen.

Bright Memory: Infinite, boss fight

Graphics van het hoogste niveau

De omschrijving van Bright Memory: Infinite zegt: “ervaar supersnelle combo-actie en graphics van het hoogste niveau”. De graphics van deze game zijn dan ook zeker niet verkeerd. Van het hoogste niveau is alleen ietwat hoog gegrepen. In 2019 zal dit best accuraat kunnen zijn geweest, maar anno 2022 hebben we bij andere FPS‘s, bijvoorbeeld bij Rainbow Six Extraction, al mooier grafisch werk gezien. Slecht is het nogmaals zeker niet, maar het springt er ook niet bovenuit.

Supersnelle combo-actie

Waar Bright Memory: Infinite wel zijn omschrijving eer aan doet is de “supersnelle combo-actie”. De gameplay is wellicht niet zo snel als in DOOM, maar weet zeker met het zwaard een vlot level te bereiken. De knoppen zitten niet altijd op de meest logische plek. Dit lijkt vooral te komen door een hoop functies met maar een beperkt aantal knoppen op een controller. De besturing is echter niet onmogelijk, maar het is wel even wennen. Ook komt de uitleg van de besturing in een rap tempo op je af in de eerste missie. Hierdoor kan de start van de game wat overweldigend aanvoelen.

Bright Memory: Infniite, Shelia

Overbodigheden & Gebreken

De opening sequentie van Bright Memory: Infinite oogt erg tof, maar kent QTE’s die overbodig aanvoelen. Door knoppen in te drukken voert de hoofdpersoon enkele acties uit in sommige scènes. Dit kan soms erg leuk zijn, maar dit lijkt in deze game soms ten kosten te gaan van de vette actiescènes. Ook reageren de knoppen soms erg traag, wat het gevoel van het ondernemen van de actie weghaalt. Een andere overbodige aanwezigheid in de game is het wisselen tussen first- en third-person. Tijdens het uitvoeren van een coole finisher of in sommige scènes wisselt het beeld van first-person naar third-person. Dit is vaak maar een fractie van een seconde, waardoor het tof bedoelde beeld niet tot zijn recht komt. Naast dit alles is de storyline niet slecht, maar kent het ook maar weinig diepgang. Dit is erg logisch aangezien je de game al binnen twee uur kunt uitspelen. Hierdoor voel je een mindere connectie met jouw karakter en blijft de game minder goed bij.

Ook de verdere gameplay is niet perfect. Bij het klimmen laden de handen soms niet of pakken de handen niet de rand vast, maar een stuk lucht voor de muur. Zo kent de game meerdere van deze minimale bugs. Het oplettende oog zal dit zeker opvallen, maar heel erg storen doet het niet. De sprong daarentegen kan wel een storende factor wezen. Net als in de meeste games kan jouw karakter springen. In deze game voelt de sprong echter zo zwak aan dat de double jump pas als een normale sprong aanvoelt. Het lijkt zo soms net alsof Shelia de afgrond in wil duiken. Daarnaast ziet ze het ook niet zitten om over sommige kleine muurtjes heen te springen.

Bright Memory: Infinite, rijden

Variatie

Gelukkig is Bright Memory: Infinite niet geheel een drama. Ondanks dat de game niet perfect is weet de maker genoeg variatie te bieden voor de korte duur. De game kent een aanbod van een aantal futuristische schietwapens die ieder ook een eigen speciale kogel kunnen schieten. Er valt maar één nadeel binnen deze wapens te noemen. De shotgun en assault rifle zien er namelijk nagenoeg het zelfde uit. Dit kan soms tijdens het snelle wisselen net verkeerd uitpakken. Ook het zwaard in combinatie met de andere powers kennen verder een ruime skillset om mee te vechten. Naast de wapens is er ook een leuke variatie in de missies. De basis is dan wel de actie, maar de game komt ook met een stealth missie, missie in een auto en zelfs een schietgevecht bovenop een paar vliegtuigen. De variatie in de boss fights per missie toppen dit vervolgens helemaal af. Als het aan de bosses ligt is het jammer dat de game maar van korte duur is.

Ondanks de flinke variatie heeft de game niet echt een herspeelwaarde. Na het uitspelen kan je de game opnieuw spelen en jezelf zo verder upgraden of volledig opnieuw beginnen. De hogere moeilijkheidsgraden kunnen je wel een grotere uitdaging bieden. Toch biedt dit niet hetgeen om het opnieuw te willen spelen.

Bright Memory: Infinite, vliegtuig

Kort maar krachtig.

Kortom is Bright Memory: Infinite een verre van perfecte game. Wel brengt de game unieke settings en gameplay naar voren. De variatie hierin geeft de game alsnog enige kracht. De verschillende gameplay-elementen bevatten veel potentie, maar komen niet helemaal perfect uit de verf. Daarnaast zorgt de korte duur er voor dat de game zelfs zijn lage prijs niet waard lijkt. Ondanks de toffe bosses en de nogmaals ruime variatie zit er niet meer dan een vijf in de pot voor deze game. Het voelt eigenlijk meer als een lange demo.

Wat is jouw mening?

0 0

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Gemarkeerde velden zijn verplicht *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.