Recensie: LEGO City Undercover

LEGO City Undercover is voor spelers die onbekend zijn met dit spel een ware ontdekking. Je kunt veel objecten verzamelen en je krijgt er ook nog een uitgebreid verhaal voor. Wel een verhaal wat behoorlijk saai kan aanvoelen na een tijdje. Voor spelers die al bekend zijn met LEGO City Undercover is het vooral veel herhaling. Toch zullen zij misschien voldoening scheppen uit de achievements of trophies die zij kunnen verdienen. Voor de rest is er weinig tijd gestoken in extra dingen toevoegen, buiten een coöp functie. Toch blijft LEGO City Undercover vooral een leuke game om in te exploreren en verzamelen.
Good
  • Een uitgebreide wereld waar veel te beleven is
  • Coöp-mode aanwezig
Bad
  • Verhaal kan saai aanvoelen na een tijdje
  • Veel herhaling voor de bezitters van de Wii U-versie
7.5

Het is weer tijd om te gaan bouwen. Jaarlijks komen er verschillende LEGO-games op de markt en ook in 2017 ontkom je daar niet aan. LEGO City Undercover is niet gebaseerd op een film. Het heeft een eigen wereld en verhaal. Toch is deze LEGO-game niet nieuw: het is een remake.

In 2013 bracht Nintendo LEGO City Undercover uit voor de Nintendo Wii U. Speciaal aan deze game was de integratie met de GamePad. Het hoofdpersonage in het spel had een speciale communicatieapparaat waarmee je onder andere omgevingen kon scannen. Dat kon je doen door de GamePad door de ruimte te bewegen. LEGO City Undercover kreeg de gemiddelde score van een acht en de game werd erg goed verkocht. De grote vraag is dan ook: kan de geremasterde versie indruk maken op de huidige generatie consoles?

In LEGO City Undercover speel je als terugkerende agent Chase McCain. Zijn aartsrivaal Rex Fury is ontsnapt uit de gevangenis en moet tegengehouden worden. Sinds zijn ontsnapping zijn er meer criminele activiteiten waargenomen. Tot overmaat van ramp blijkt zijn ex-vriendin Natalia ook nog in LEGO City te zijn. Zij was mede verantwoordelijk voor het arresteren van Rex Fury en zit sindsdien in een getuigenisprogramma. Tijd voor Chase om een einde te maken aan de criminele activiteiten en Rex weer achter de tralies te krijgen.

lego-city-undercover-chase-new-outfit-screen-01-ps4-us-04jan16De Nintendo Wii U-versie wist op een leuke manier gebruik te maken van de GamePad, iets wat de andere games op de Nintendo Wii U niet echt voor elkaar kregen. Voor de PlayStation 4 en de Xbox One is er maar weinig aangepast. Je moet de thumbsticks op de controllers gebruiken om rond te kijken met het communicatieapparaat. Verwacht overigens ook niet dat er veel wijzigingen zijn aangebracht. De makers hebben ervoor gekozen om het spel af te leveren zoals we gewend zijn van de Nintendo Wii U-versie. Niet dat het ook nodig is, want het spel ziet er nog steeds goed uit, ook op de huidige generatie. De grootste toevoeging is dat je LEGO City Undercover nu in coöp kan spelen. Dus nodig vooral een vriend of een vriendin uit en speel dit verhaal samen uit. Dit is ook de leukste methode, want als je alleen speelt kan het al snel saai en langdradig overkomen.  Mocht je LEGO City Undercover al gespeeld hebben op de Nintendo Wii U, dan zal je dit spel hoogstens alleen spelen voor de trophies en de achievements.

Ben je onbekend met de Nintendo Wii U-versie, dan zal je veel plezier ervaren met deze LEGO-game. De speelwereld bestaat uit zes gebieden die te betreden zijn. Het vaste land bestaat uit drie eilanden die met een brug aan elkaar verbonden zijn. Tussen de missies door kan je de gehele wereld exploreren en verschillende zijmissies doen. Je kunt ook op de verzameltour gaan en genieten van wat de open wereld van LEGO City Undercover je te bieden heeft. Veel van deze objecten kan je halen door over de juiste vaardigheden te beschikken. Je kunt over deze vaardigheden beschikken door het verhaallijn uit te spelen. Dus even geduld hebben en vervolgens op verzameljacht gaan in deze wereld.

0 0