Recensie: Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2

Monster Energy Supercross - The Official Videogame 2, bouwt voor op de basis van het eerste deel in de reeks. Vergeleken met die eerste game heeft de ontwikkelaar nu zeker een flinke stap in de goede richting gezet. Door de uitdagende besturing en extra game modes ga je met dit tweede deel een stuk langer zoet zijn.
7

Racen met dirtbikes is een populaire sport, maar een waar wij in Nederland maar weinig mee te maken krijgen. We gaan deze review dan ook vrij blind in, nieuwsgierig naar wat deze sport ons in-game te bieden heeft. Met Monster Energy als sponsor en titelnaam, kan het haast niet anders of deze game moet vol zitten met adrenalinemomenten. Spat de energie er zo van af als we verwachten? Je leest het hier.

Voor de eerste keer in lange tijd werden supercross fans weer eens getrakteerd op een officiële gelicentieerde game toen in 2018 Monster Energy Supercross – The Official Videogame uitkwam. Het was een redelijk begin en de game bleek vooral goed in het vangen van de atmosfeer van een supercross event. Nu is ontwikkelaar Milestone terug met een tweede deel in de serie en het spel is uitgebreider en zit ditmaal ook beter in elkaar qua gameplay.

Zo kun je ditmaal ook een echte career mode spelen. Maak je eigen coureur en werk langzaam omhoog naar de top van je league. In de career mode kun je zelf een beetje je weekplanning indelen. Wil je trainen voor meer skills of ga je liever de media te woord staan of deelnemen aan andere promotieactiviteiten? Het is allemaal mogelijk. Een andere nieuwe modus is The Compound. Een groot outdoor gebied met een combinatie van schansen en obstakels. Het is leuk om in de buitenlucht te racen in plaats van binnen in de hal. Naast de carreer mode en compound zijn er de bekende time trials, enkele races en een seizoenmodus.

Ondanks dit alles is het bij Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2 natuurlijk vooral van belang hoe het crossen voelt. Hoe zijn de physics en is het ook een beetje spannend zoals het supercrossen hoort te zijn? Het is in ieder geval een uitdaging. De game is zeker niet eenvoudig als je soepel over de heuvels en door de bochten wil scheuren. Na even oefenen is het echter leuk om te doen en voelt het spel goed aan. Toch blijft dit een titel voor de echte supercross fans en niet zo’n vernieuwende game dat dit voor iedereen interessant zal zijn.

Monster Energy Supercross 2: The Official Videogame - PS4
Score 4.6 van 5 sterren.
€44,99