Recensie: Karen Cleveland – Dicht bij jou

Dicht bij jou is een realistisch geschreven psychologische thriller die de lezer meesleept in verschillende dilemma's. Aan het denken zet dit boek je zeker. Het neemt je mee in een verhaal over vertrouwen, verraad en ongewenste intimiteiten. Hoe kun je er voor zorgen dat de waarheid naar boven komt als je is verteld dat toch niemand je gelooft? Het is een boek vol spanning en Cleveland zet het verhaal ijzersterk neer. Dicht bij jou grijpt je vast en laat je niet los tot het einde.
8.5

Wat zou jij doen?

Stel je voor dat je een wapen vindt in de slaapkamer van je zoon. Het kan toch niet dat het van hem is? Ondanks dat je geen goede gesprekken met hem hebt, weet je dat jouw zoon nooit een ander iets aan zou doen, toch? Nee, jouw zoon doet zoiets niet. Maar wat als het wel zo is? Wat als jouw zoon er wel iets mee te maken heeft? Nee, dat kan toch niet? Of wel…?

De band tussen een moeder en een zoon staat centraal en er je merkt dat er sprake is van een bepaalde afstand. Toch geloof je niet dat het wapen van je zoon kan zijn en dit probeer je duidelijk te maken aan een van de agenten die langs is gekomen met een mededeling over je zoon. Door eerdere ervaringen ben je bang dat je niet wordt gelooft en dus laat je het maar even voor wat het is. Ondertussen vorderen de gebeurtenissen en heb je het idee dat er toch meer aan de hand is, dus ga je zelf maar op onderzoek uit. Voor je het weet zit je er middenin en probeer dan maar eens om jezelf en je familie er nog uit te redden. Keuzes maken is moeilijk, maar onvermijdelijk als je wordt bedreigd. Dit maakt het een stuk lastiger, waardoor je alles op alles moet zetten om de waarheid boven tafel te krijgen. Zal het je lukken? En zo ja, wat zal het je dan kosten?

Onverwachte wendingen

Dicht bij jou is een immens spannende thriller over vertrouwen. Cleveland schuift de hoofdpersoon verschillende dilemma’s voor. Als lezer ga je hierin mee en probeer je erachter te komen wat je zelf zou doen in een soortgelijke situatie. Het is lastig om te kiezen tussen twee kwaden. Gaat het je lukken om iedereen te laten weten wat er werkelijk aan de hand is en zet je daarmee het leven van je eigen familie op het spel? Of doe je mee met het spelletje en kies je voor veiligheid voor je eigen familie? De tijd tikt en je moet iets doen. Hoe maak je nou zo’n beslissing?

Het verhaal is erg spannend en ijzersterk en het laat zien dat er een groter machtsspel kan zitten achter de politiek. Door Dicht bij jou realiseer je je dat er meer gaande is achter de schermen van de politiek en de politie. Op de voorgrond zijn mensen misschien anders dan dat ze werkelijk zijn. Je wordt meegesleept in een sterk verhaal over verraad, vertrouwen en onverwachte wendingen. Dicht bij jou is een psychologische thriller die zelfs de lezer aangrijpt en nauwelijks meer loslaat. Het boek is erg realistisch geschreven en het belicht onder andere thema’s als ongewenste intimidatie en verraad. Je hebt het gevoel alsof je gevangen zit in een web van geheimen en wat er nou werkelijk aan de hand is blijft lang een raadsel. Het is een thriller zoals je mag verwachten en het is er ook zeker één die je in je kast wilt hebben staan.

Karen Cleveland

Karen Cleveland is een Amerikaanse auteur. Ze heeft bij de CIA gewerkt als analist, waarvan een deel hiervan bij terrorismebestrijding. Momenteel woont ze in Noord-Virginia met haar man en twee zonen. Tevens heeft ze haar masters gehaald aan Trinity College (Dublin) en aan Harvard University.

Dicht bij jou
Dicht bij jou
€20,99
Siska Schorn
Siska Schorn is een 20-jarige Social Work studente. Op rock- en metalmuziek kan ze helemaal los gaan en ze heeft een zwak voor coole koffiemokken. Ook is Siska een echte boekenwurm en ze is dan ook vaak te vinden in een boekenwinkel waar ze zich uren kan vermaken.