Recensie: Lisa Maxwell – De Laatste Magiër

De Laatste Magiër is een prachtig verhaal met veel actie. Hierdoor blijf je nieuwsgierig naar de rest van het verhaal. Je wordt meerdere keren op het verkeerde been gezet en dit maakt De Laatste Magiër dan ook een geweldige combinatie van historie, magie en romantiek. Een prachtige fantasy die je zeker in je kast wilt hebben.
9

Libero Libro: het Boek zal ons bevrijden

Stop de Magiër, steel het boek, red de toekomst. Dat is waar het om draait in De Laatste Magiër. De Mageus zijn de laatsten die nog magische krachten hebben en ze verbergen wie ze zijn. Dit doen ze omdat de Orde een onzichtbare Barrière om Manhattan heeft gemaakt en zodra een Mageus langs deze Barrière probeert te komen verdwijnen zijn of haar magische krachten. Sommigen vechten er tegen, maar overleven het niet. De Mageus die het wel overleven zijn er slecht aan toe. Daar moet verandering in komen, maar dat kan alleen door middel van de Ars Arcana, oftewel: het Boek der Mysteriën.

Esta is opgeleid om magische kunstvoorwerpen te stelen van de Orde. Dit maakt haar een getalenteerde dievegge. Door middel van Esta’s aangeboren talent om de tijd te manipuleren, kan ze ongezien voorwerpen stelen. Om de toekomst van de Mageus te redden, moet Esta het Boek der Mysteriën stelen van de Orde. Dit is een lastige opdracht, aangezien ze verder in de tijd moet reizen dan ze ooit heeft gedaan. Ook is Esta niet de enige die op zoek is naar de Ars Arcana. Toch neemt ze de opdracht aan en zet ze de toekomst op het spel. Esta reist terug naar 1902 en ontmoet hier verschillende mensen. Terwijl er van alles gebeurt in de tijd waar Esta naar toe is gereisd, moet ze toch blijven onthouden dat ze hier is om het boek te halen. In dit boek staan de geheimen van de Orde, maar er staat ook in hoe ze de Barrière kunnen vernietigen. Om haar toekomst te redden, moet ze uiteindelijk iedereen in het verleden verraden. Er staat dus veel op het spel, maar is dit allemaal nou wel zo’n goed idee?

Een veelbelovend verhaal

De Laatste Magiër is een prachtig boek. Geschiedenis, romantiek, magie en fantasy vallen samen en dit resulteert in een geweldig verhaal. Er is veel actie aanwezig, waardoor je door wilt blijven lezen. Je wordt meerdere keren op het verkeerde spoor gezet en dat maakt dat dit zeker een boek is dat je meerdere keren wilt lezen. Het verhaal is erg levendig en de personages zijn goed uitgewerkt. Misschien kon er nog wat meer beschreven worden hoe anders de omgeving was en hoe anders de mensen waren in 1902 vergeleken met het heden, maar dit wordt al wel gedaan. Verder zijn er niet echt minpunten. Het is dus een veelbelovend verhaal dat je meesleept vanaf het begin.

Bron: europosters.nl

Voor in het boek zit een plattegrond van Manhattan met alle belangrijke plaatsen die worden beschreven in het verhaal. Ook is de Barrière te zien op deze plattegrond. Dit voegt echt wat toe aan het beeld dat je hebt van het verhaal en het schept overigens wat meer duidelijkheid, naast dat de plattegrond er erg gaaf uit ziet. De cover van het boek is ook erg mooi: de Brooklyn Bridge waar je een deel van de Barrière kunt zien. De Brooklyn Bridge speelt overigens ook een rol in het verhaal. Je kunt duidelijk merken dat Lisa Maxwell zich heeft verdiept in New York en de geschiedenis van Manhattan. Dat moet ook wel met zo’n ijzersterk plot.

Lisa Maxwell

Lisa Maxwell heeft al verschillende boeken geschreven: Sweet Unrest, Gathering Deep en Unhooked. Ze is opgegroeid in de stad Akron in de Amerikaanse staat Ohio. Maxwell heeft een doctorsgraad in de Engelse taal en ze heeft gewerkt als docent, wetenschapper, boekverkoper, redacteur en schrijfster. Wanneer ze geen boek aan het schrijven is, is ze docent aan een universiteit. Momenteel woont ze met haar echtgenoot en haar twee zoons in de buurt van Washington DC. Lisa Maxwell heeft aangegeven dat er een vervolg komt op De laatste Magiër, maar wanneer dit gaat gebeuren is nog niet bekend. Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar het vervolg!

Siska Schorn is een 21-jarige Social Work studente met een grote liefde voor planten en boeken. Af en toe kijkt ze wel een film of serie, maar ze is toch echt meer een boekenwurm. Daarnaast hangt haar muur vol met artistieke postcards en prints, van illustraties tot fotografie en van surrealisme en expressionisme tot abstracte kunst. Haar veelzijdigheid en creativiteit zorgen daarmee voor een brede interesse.

0 0