Recensie: Lisette Jonkman – Onbreekbaar 1 – Buren with benefits

Buren with benefits is het eerste deel uit de Onbreekbaar-reeks van Lisette Jonkman. We maken kennis met Abby en Ferdi die beide in een studentenpand wonen en elkaar in eerste instantie niet kunnen uitstaan, maar natuurlijk komt daar al gauw verandering in. Met een vlotte schrijfstijl en veel humor weet Lisette Jonkman een leuke chicklit neer te zetten die prima weet te vermaken.
7

Buren with benefits

Abby woont dan misschien in een studentenhuis, studeren doet ze niet. Ze woont er eigenlijk alleen maar omdat ze zich met haar werk in een café gewoon niet iets anders kan permitteren. Natuurlijk is dit niet echt een toekomst waar ze van droomde. In het studentenpand naast haar is ondertussen Ferdi komen wonen. Hij begint net met zijn studentenleven en wil graag bij een studentenvereniging. Een eerste ontmoeting tussen die twee zorgt direct voor een botsing en ze lijken elkaar allesbehalve leuk te vinden, maar al snel blijkt dat er achter alle gemene opmerkingen die ze elkaar naar het hoofd slingeren misschien toch wel meer aan de hand is.

Ferdi, die normaal met de ene na de andere blondine het bed deelt, begint toch langzaam maar zeker wel iets te zien in zijn donkerharige buurvrouw. En ook Abby komt er langzaam maar zeker achter dat Ferdi misschien toch niet de vreselijke korpsbal is die ze had verwacht. Zou een relatie tussen die twee er in zitten? En kunnen ze beide hun verleden en vorige relaties achter zich laten?

Lisette Jonkman - Wikipedia

Lisette Jonkman

Lisette Jonkman is een Nederlandse schrijfster die ondertussen al heel wat hilarische romans op haar naam heeft mogen schrijven. Op haar zevende ontdekte ze al haar passie voor schrijven en toen ze in 2011 besloot mee te doen aan de Chicklit Schrijfwedstrijd bleek dat ze dit ook nog eens heel goed kon. Ze won de wedstrijd en daarmee een auteurscontract bij Uitgeverij LS Amsterdam voor haar debuutroman Glazuur. Een heerlijke roman die zeker het lezen waard is. Al snel volgden er meerdere boeken en daar zitten zeker wat romantische maar vooral ook hilarische exemplaren tussen.

Als je Onbreekbaar leuk vindt, dan is het ook erg leuk om de boeken te lezen over Lucy (Verkikkerd, Verslingerd en Verknocht), want deze reeks kent namelijk een overlap met de nieuwe reeks Onbreekbaar waar dit boek, Buren with benefits, het eerste deel van is. De boeken in de Onbreekbaar-serie verschenen eerder al als e-book, maar verschijnen dit jaar ook allemaal een voor een als paperback voor alle leesfanaten zonder e-reader. Buren with benefits is dus ondertussen al uit, de vervolgdelen (Onbegrensde liefde en Op gevoel) volgen in juli en augustus.

Een pony is het minst houdbare kapsel ter wereld, De eerste week moet je er aan wennen en zit hij irritant, de tweeënhalve week daarna zit hij perfect, en vanaf dat moment gaat hij fulltime in je ogen hangen.

Simpel maar heerlijk

Laten we wel wezen, de meeste chicklits hebben niet echt een diepgaand verhaal en dat geldt ook voor dit boek. Je kan al vrij snel precies uittekenen hoe het verhaal gaat lopen en wat er waarschijnlijk gaat gebeuren, maar de vraag is of dit erg is. Een chicklit lees je natuurlijk puur voor een beetje luchtig plezier en over het algemeen niet om je te verdiepen in bijzondere verhalen die je tot nadenken zetten. En met dit boek is plezier in ieder geval gegarandeerd. Het is lekker vlot geschreven, voelt realistisch, is in sommige opzichten heerlijk herkenbaar en ook nog eens sexy én grappig.

Wat ook leuk is is dat het verhaal afwisselend vanuit Abby en Ferdi verteld wordt. Dit zorgt ervoor dat je van beide weet wat ze voelen en denken over elkaar. Dit maakt het verhaal ook direct een stuk interessanter. Voeg daar precies de juiste hoeveelheid drama en verleden (zonder dat het dramatisch wordt) aan toe en je krijgt een boek dat je binnen no-time uitleest. Al met al is dit dus een absolute aanrader voor de chicklitliefhebbers. Ben je fan van Jill Mansell, Charlotte de Monchy,  of Chantal van Gastel? Dan zul je vast en zeker ook fan zijn van de boeken van Lisette Jonkman!

Onbreekbaar 1 - Buren with benefits
Onbreekbaar 1 - Buren with benefits
€15,-