Julia is zeer ongelukkig. Haar dagelijkse leven met haar gezin en een strakke planning is ze meer dan zat. Ze besluit dat het tijd is om te leven voor twee, zoals ze ooit aan haar inmiddels overleden broer Jimmy beloofde, en vertrekt naar het prachtige Portugal waar ze zich voordoet als succesvol actrice. Ze huurt de sexy gigolo Romeo in om voor afleiding te zorgen, maar ze komt er toch al gauw achter dat je het verleden niet achter je kan laten.
Waar bij andere films de introductie van de spelers vrij rustig gedaan wordt weten we hier in de eerste zin al wie de hoofdrolspeelster is en binnen een minuut precies hoe haar hele leven er uit ziet. Er valt over het eerste deel van de film dan ook niets anders te zeggen dan dat het snel gaat. De vraag is dan natuurlijk of hier bewust voor gekozen is of niet, want het moment waarop de snelheid verandert in een iets diepgaandere film lijkt te toevallig om niet bewust gekozen te zijn. Het is een goede vergelijking met het rommelige, saaie leven dat Julia leidt en de film wordt dan ook beduidend beter nadat ze eindelijk haar telefoon in het water gegooid heeft. Bewust gedaan of niet, er had veel meer uit de eerste helft van de film gehaald kunnen worden door regisseuse Ineke Houtman want niemand kijkt graag naar een rommelige film.
De diepgang in de film moet vooral komen van de acteurs. Julia wordt gespeeld door Isa Hoes die gewoon doet wat we van haar verwachten. En Romeo wordt gespeeld door Edwin Jonker die zeker een prima prestatie neerzet als de dure gigolo. Wat vooral verrast is het acteerwerk van Abbey Hoes als de jonge Julia en Matthijs van de Sande Bakhuyzen als haar broer Jimmy. Zij zorgen er samen in de flashbacks voor dat de film echt diepgang krijgt. Beide weten goed de pijn over te brengen die de ziekte van Jimmy voor hen betekent en het gevecht dat ontstaat rond de laatste dagen van Jimmy zijn leven.
Zoals eerder vermeld begint de film enorm rommelig en snel. Julia wordt gek van haar leven en ontsnapt naar Portugal, haar man en kinderen in Nederland achterlatend. Eenmaal in Portugal blijft het nog even rommelig als ze opeens in een super duur huis belandt. In eerste instantie lijkt haar leven uit Nederland zich voort te zetten met vuilnis die ze te laat aan de weg zet en de boterhammetjes die ze blijft smeren. Na de kennismaking met de buurvrouw en de plastische chirurgie is Julia echter helemaal klaar met haar oude leven. Na weer een vervelend telefoontje uit Nederland gooit ze haar mobiel in het water en vanaf daar begint de film eigenlijk pas beter te worden.
Julia huurt de prijzige gigolo Romeo in om haar te helpen ontsnappen aan de werkelijkheid. Romeo weet haar echter een spiegel voor te houden en zorgt er juist voor dat ze steeds meer aan het verleden begint te denken. De flashbacks die dit met zich meebrengt zijn de reden dat de film uiteindelijk toch echt weet te raken. In de flashbacks zien we de jonge Julia die samen met haar broer op reis is naar zijn einde. Hij wil nog niet dood en vraagt aan Julia om te leven voor twee. Helaas wordt het door de flashbacks wel al snel duidelijk welk geheim Julia met zich meedraagt en de ontknoping is dan ook niet echt een verassing. De opbouw van de muziek en het drama, alsook de totale stilte wanneer Jimmy dood gaat zorgen er voor dat je toch met ingehouden adem naar de ontknoping blijft kijken.
Na het iets wat heftige einde in de film is het zeker een aanrader om even de extra’s op de dvd te bekijken. Er staan vier extra’s op de dvd die vooral laten zien hoe de film gemaakt is. We zien de totstandkoming van de film, alles wat er bij het filmen komt kijken en nog veel meer. Voordat je echter deze korte documentaire en de andere extra’s gezien hebt, ben je wel weer zo een half uur verder dus je moet er wel de tijd voor hebben. Op de dvd zijn verder verschillende ondertiteling mogelijkheden waarbij er ook de keuze is voor Nederlands. Tenzij je doof of slechthorend bent zijn de Nederlandse ondertitels niet nodig, want de film is overal prima verstaanbaar.