Recensie: Kill’em All

Kill'em All geeft maar weinig redenen om te kijken. Het acteerwerk, het verhaal, de filmbeelden... eigenlijk valt alles tegen. Jean-Claude Van Damme mag een paar leuke vechtscènes doen, maar het enige leuke aan de film is eigenlijk de plottwist op het einde. Er staan zelfs geen extra's op de blu-ray. Een aanrader is Kill'em All zeker niet.
2.5

Suzanne is een verpleegster die een enerverende dag heeft meegemaakt in het ziekenhuis en nu op het FBI-kantoor zit om haar verhaal te vertellen. Na een enorme schiet- en vechtpartij in het ziekenhuis is iedereen overleden, behalve Suzanne. De FBI-agenten vragen zich af waarom zij het als enige overleefd heeft en trekken haar keuzes in twijfel. Aan Suzanne de taak om zo goed mogelijk uit te leggen wat er gebeurd is en om hen ervan te overtuigen dat het puur geluk is geweest dat zij het overleefd heeft. Een mysterieuze man met de naam Philip redde namelijk haar leven.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, het is een film met Jean-Claude Van Damme. Nou hoop je natuurlijk op een wonder en dat hij een keer een goede film maakt, maar helaas zelfs zijn fans zullen moeten beamen dat dit van deze film niet gezegd kan worden. Hij heeft ondertussen de respectabele leeftijd bereikt van 56 jaar en in zijn geval kunnen we dan misschien beter zeggen dat het tijd wordt om met pensioen te gaan. Hoewel er nog wel een vervolg op Kickboxer aan zit te komen, is het maar de vraag of deze nog een succes zal zijn voor Van Damme.

Moet er nog iets gezegd worden over de acteerprestaties van Van Damme? Valt er eigenlijk überhaupt nog iets te zeggen over zijn acteerprestaties? Dat hij kan vechten dat wisten we al, dat hij lang niet altijd even goed acteert ook. In Kill’em All laat hij duidelijk weer een van zijn minder goede acteerprestaties zien en helaas krijgt hij ook niet de kans om zich volledig uit te leven met zijn vechtkunsten. Erg goed komt hij er dus niet vanaf, maar gelukkig is hij niet de enige acteur in de film. Mocht je na het lezen van de vorige zin de hoop hebben gekregen dat er ook nog goede acteurs meespelen, dan kan er bij deze gezegd worden dat ook dat helaas niet het geval is.

Naast Van Damme die Philip speelt is de grootste hoofdrol weggelegd voor Autumn Reeser die Suzanne speelt. Misschien ken je haar van Sully, The O.C. of Entourage, al speelde ze in geen van allen een grote rol. Met Kill’em All heeft ze nu dan wel een mooie hoofdrol te pakken, maar helaas zijn haar acteerprestaties niet echt overtuigend. Dat zelfde geldt ook voor de overige acteurs waar we onder andere Peter Stormare, Maria Conchita Alonso, Daniel Bernhardt en Kris Van Damme zien. Die laatste is natuurlijk de zoon van…

Behalve dat de acteerprestaties dus niet noemenswaardig zijn valt er verder ook weinig goeds over het verhaal, de stunts of de dvd te vertellen. De blu-ray bevat zelfs helemaal geen extra’s dus alleen een verstokte Van Damme-fan zal deze misschien willen aanschaffen. Het verhaal is vooral erg rommelig en wordt daardoor saai om naar te kijken. Er wordt continu geswitcht van het ene naar het andere verhaal, van de ene naar de andere flashback en van de ene of de andere persoon. Rommelig dus. Daarnaast barst de film van de slowmotionbeelden die alles behalve indrukwekkend zijn en totaal niets toevoegen.

De film speelt zich vooral af op het kantoor van de FBI, die hele verhalen vertellen aan een verdachte in plaats van dat ze deze fatsoenlijk ondervragen. Misschien dat de artsen in het ziekenhuis dan geloofwaardiger overkomen? Nee helaas, ook dit is niet het geval. Het enige positieve aan de film? Dat is waarschijnlijk de plottwist op het einde een enkele vechtscène die er nog net mee doorkan. Al met al maakt regisseur Peter Malota niet echt een goede indruk met zijn regiseerdebuut.

0 0