Recensie: Now You See Me 2

Now You See Me 2 is een echt actiespektakel geworden. Natuurlijk komen de nodige goocheltrucks wel weer voorbij, maar de echte magie lijkt verdwenen te zijn. Toch is de film vermakelijk, goed in elkaar gezet en zeker de moeite van het kijken waard. Vervelen zul je je geen moment tijdens de film, maar de plotwendingen zie je toch wel een klein beetje aankomen.
7

Nadat er één ruiter vertrokken is, en er weer een nieuwe voor in de plaats gekomen is, gaan de vier ruiters na een jaar het podium weer op. De show gaat echter totaal mis, en de ruiters moeten van het podium vluchten. Terwijl ze proberen weg te komen belanden ze opeens in China. Hoe zijn ze daar terecht gekomen? En wat is er aan de hand? Niet alleen de vier ruiters zitten in de problemen, maar ook hun leider Dylan Rhodes. Tijdens de show die zo mis ging werd hij namelijk ontmaskerd, en nu zit de FBI ook achter hem aan. Een ongebruikelijke samenwerking is nu nodig.

Na het enorme succes van de eerste film was het natuurlijk een kwestie van tijd totdat de tweede film zou verschijnen. Vol spanning wachtte iedereen af wat voor magische goocheltrucks er deze keer gebruikt zouden worden. De eerste film zal vol met onverwachte plotwendingen en dus verwachten we dat ook bij dit tweede deel. En daar zit eigenlijk precies het probleem, we verwachten al dat de vork anders in de steel zit en dus komen de onverwachtse plot wendingen helemaal niet meer zo onverwachts. En dat is jammer, want dat was toch eigenlijk de kracht van de eerste film, die nu dus wegvalt bij deze opvolger. Toch is de film vermakelijk en verveelt deze geen moment.

now_you_see_me_2_60082377_st_1_s-highWaar de eerste film nog geregisseerd werd door Louis Leterrier, is het vervolg gemaakt onder leiding van Jon M. Chu. Hij is vooral bekend van films als Step Up 2, Step Up 3D en G.I. Joe: Retaliation. Niet echt heel erg spraakmakende films dus. Toch weet hij zijn hoofd goed boven water te houden in Now You See Me 2. Hoewel de magie een stuk minder is dan in het voorgaande deel, zit er veel meer actie in. De film doet bijna een beetje denken aan de Ocean’s film reeks. Ook leuk, maar anders. Daarnaast is het ook gewoon ontzettend jammer dat één van de hoofdpersonages, Henley Reeves (gespeeld door Isla Fisher), in deze film niet meer meespeelt. Wel is er natuurlijk voor een vervangster gezorgd.

De nieuwe ruiter die is toegevoegd wordt gespeeld door Lizzy Caplan en luistert in de film naar de naam Lula. Caplan zet een prima rol neer, maar ook een erg aanwezige rol. Ze balanceert hiermee op het randje van de irritatie. Maar elke keer als je echt denkt dat ze een irritatiefactor in de film is, weet ze het toch weer grappig te maken. Waarschijnlijk verschilt het dus erg per persoon of je haar wel of niet ziet zitten in de film. Komisch? Of irritant? En dan hebben we natuurlijk nog een bekende nieuwe speler, Daniel Radcliffe. Hij speelt de slechterik van deze film, maar is niet echt heel overtuigend. Gelukkig hebben we nog de meeste vertrouwde spelers uit de eerste film: Jesse Eisenberg, Dave Franco, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, en ook Michael Caine zien we terug.

now_you_see_me_2_60082377_st_5_s-highLeuk is dat Woody Harrelson opeens twee rollen speelt in deze film. Welke dat zijn mag je zelf gaan zien natuurlijk, maar we verklappen wel alvast dat zijn andere rol samenwerkt met Walter, de persoon die er voor zorgt dat de vier ruiters in China terecht komen. Hier moeten ze voor Walter namelijk iets stelen, in ruil voor hun vrijheid. Ondertussen gaat een radeloze Dylan Rhodes in Amerika een onverwachtse samenwerking aan. Maar gaat het lukken om de reputatie van de ruiters weer op te vijzelen? En kunnen ze nog een keer een show maken die de wereld verrast? De nodige stunts komen weer voorbij, met leuke trucjes, actie en vechtscènes. Hier en daar weet de film nog wel te verrassen, maar uiteindelijk weegt dit niet op tegen het effect van de eerste film.

0 0