Recensie: Scorpion – Seizoen 3

Het derde seizoen van Scorpion is even vermakelijk als de twee voorgaande seizoenen. De missies zijn leuk en spannend, maar af en toe begint de serie wel zijn geloofwaardigheid te verliezen. Ondanks dat blijft het een leuke serie om naar te kijken en zullen de fans vol spanning wachten tot het vierde seizoen op DVD verschijnt. Met ruim veertien uur aan afleveringen zal je je niet snel vervelen en kan je heerlijk op de bank genieten van een seizoen vol nerds en hun rariteiten.
7
Nadat Happy het aanzoek van Toby heeft afgewezen omdat ze al getrouwd is, staat het team van Scorpion onder hoge spanning. Daarbij heeft Walter nog steeds gevoelens voor Paige en weet hij die niet goed te uiten, waardoor het team het nog lastiger dan ooit krijgt. Maar ondanks hun persoonlijke kwesties gaat het team door met problemen en missies die niemand anders kan oplossen behalve zij.

Het derde seizoen gaat meteen verder waar seizoen twee eindigde, bij het aanzoek van Toby aan Happy. Er is geen tijd voor het team om hierbij stil te staan, want ze moeten zich meteen weer storten op een nieuwe missie. De ene missie dit seizoen is weer spannender dan de ander, maar ook onwerkelijker. Wie verzint het om per ongeluk een raket de ruimte in te schieten met Walter aan boord terwijl hij bewusteloos is? Gelukkig kan het team alles aan en weten ze vrijwel elke missie tot een goed einde te brengen. Echter begint de serie, ondanks alle spanning en sensatie, zijn geloofwaardigheid te verliezen.

Er zijn in seizoen drie niet veel veranderingen in de cast gekomen. Het team bestaat nog steeds uit dezelfde mensen. Zo zien we Elyes Gabel als Walter O’Brien, Katharine McPhee als Paige Dineen met haar zoon Ralph gespeeld door Riley B. Smith en Robert Patrick als Gabe Gallo. Eddie Kaye Thomas, Jadyn Wong en Ari Stidham zijn ook weer van de partij als Toby, Happy en Sylvester. Lea Thompson is een nieuw gezicht en speelt de moeder van Paige. Eindelijk komen we erachter waarom Paige is zoals ze is en waarom ze bepaalde beslissingen in haar leven heeft gemaakt. Kan Ralph wel blij zijn met een oma als Veronica?

Zoals al eerder aangegeven zijn de missies lastiger en onwerkelijker dan in de eerste seizoenen. Dit moet ook wel, om de spanning van de serie te behouden. Vaak zijn de speciale effecten in de serie goed, maar een enkele lijkt te snel te zijn afgewerkt waardoor het nog een tikkeltje ongeloofwaardiger wordt. Dit seizoen weet wel zijn spanning te behouden door de persoonlijke ontwikkelingen binnen het team en de daarbij behorende drama scenes. Het wordt niet makkelijk voor het team om trouw aan elkaar te blijven. Gelukkig voor de fans zijn ze in Amerika al begonnen aan het vierde seizoen en kunnen we dus nog meer drama van Scorpion verwachten.

De DVD bevat een aantal extra’s. Zo kan je kijken naar: Unlikely Heroes: Scorpion season 3 waarbij gekeken wordt wat de stille kracht achter bepaalde afleveringen is. Bij You’re Invited verdiep je je samen met de makers in bepaalde gebeurtenissen van dit seizoen. Scorp Beats gaat over de muziek achter de scenes en waarom die zo belangrijk is. Bij Mock Me Up zien we Marisa Zajack, die vertelt over haar taak als Design ontwerper. Als laatste kan je kijken naar een Gag Reel, met leuke bloopers en grappige momenten op de set. Het is leuk om de extra’s te kijken, want zo kom je erachter waarom de makers bepaalde scenes en afleveringen bedacht hebben.

Sinds haar tiener jaren kijkt Jantine graag naar films en series. Veel vind ze leuk om naar te kijken, maar kom niet met horror aanzetten. Sinds de komst van Netflix is het nog makkelijker om te binge-watchen en nieuwe series en films te ontdekken die ze anders niet zou kijken.

0 0